برندینگ برای شخص یا برای کسب و کار؟

۱۳۹۷-۰۷-۳۰
ما در پیام اختصاصی متمم هر روز جمله‌ی کوتاهی را برای شما نمایش می‌دهیم. بسیاری از این جمله‌ها می‌توانند نقطه‌ی آغاز بحث‌های مختلف در زمینه‌ی مدیریت، زندگی شخصی و کسب و کار باشند. اما از آن‌جا که در پیام اختصاصی فضایی برای بحث و گفتگو در نظر گرفته نشده است، به تدریج به هر یک از این جمله‌ها فضایی را اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم ...

ما در پیام اختصاصی متمم هر روز جمله‌ی کوتاهی را برای شما نمایش می‌دهیم.

بسیاری از این جمله‌ها می‌توانند نقطه‌ی آغاز بحث‌های مختلف در زمینه‌ی مدیریت، زندگی شخصی و کسب و کار باشند.

اما از آن‌جا که در پیام اختصاصی فضایی برای بحث و گفتگو در نظر گرفته نشده است، به تدریج به هر یک از این جمله‌ها فضایی را اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم بیشتر و بهتر درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم.

همواره گفته‌ایم که بحث‌هایی که به این شکل و تحت عنوان دعوت به گفتگو مطرح می‌شوند صرفاً تلنگری برای اندیشیدن، برای ساماندهی بهتر به دانسته‌ها و خاطرات و نیز بهانه‌ای برای حرف زدن با دوستان‌مان هستند.

این بار جمله‌ای از گوستاو ایفل را انتخاب کرده‌ایم که ممکن است در نخستین رویارویی با آن، به‌ سادگی از کنارش عبور کنیم:

quote_motamem_10_06اما این جمله، بیانی از دغدغه‌ی بسیاری از مدیران و کارآفرینان است.

مدیرانی که برند محصول یا برند کسب و کارشان، بسیار بزرگ و شناخته شده است، اما از این‌که نام خودشان آن‌قدر که انتظار دارند شنیده نمی‌شود، احساس خوبی ندارند.

تلاش برای پرسونال برندینگ در کنار برندسازی برای کسب و کار در میان بسیاری از مدیران کشورمان رایج است و نمونه‌های فراوانی از آن را سراغ داریم.

بدیهی است این نوع برندسازی موازی را نمی‌توان به صورت مطلق، نفی یا تأیید کرد. در برخی شرایط، ممکن است سینرژی قابل توجهی شکل بگیرد و دستاوردهای مثبت هر یک از این برندها، به پایه‌ای برای رشد برند دیگر تبدیل شود.

گاهی اوقات هم، ممکن است این تلاش‌ها هم‌سو نباشند و صرفاً به اتلاف منابع منتهی شوند. یا حتی برخی از مخاطبان فکر کنند که شاید مدیر کسب و کار، مانند آن‌چه گوستاو ایفل مطرح کرده، به برند کسب و کار خود حسادت کرده است.

شما رابطه‌ی این دو شیوه‌ی برندینگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چه معیارهایی به ذهن‌تان می‌رسد که بتواند شکل سازنده و مخرب این تلاش موازی در برندسازی را مشخص کند؟

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

ثبت‌نام به عنوان کاربر آزاد متمم

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت.

فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ و بررسی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  دوره MBA

  فنون مذاکره

  تصمیم گیری

  مدیریت بازاریابی

  سواد دیجیتال

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام

The post برندینگ برای شخص یا برای کسب و کار؟ appeared first on متمم.