طراح برند برازا؛ غزاله حبیبی

۱۳۹۷-۱۰-۰۴
بیوگرافی مختصر غزاله حبیبی ۹ بهمن ۱۳۶۴ در گیلان به دنیا آمد. این هنرمند از بچگی به هنر نقاشی و درست کردن گردنبند و دستبند علاقه‌مند بود و این کارها را انجام می‌داد. حبیبی چند سالی معلم نقاشی کودکان بوده است. به همین خاطر در طراحی دستی دارد و می‌تواند ایده‌های خود را بر روی کاغذ پیاده کند. او در مصاحبه ...

بیوگرافی مختصر

غزاله حبیبی

غزاله حبیبی ۹ بهمن ۱۳۶۴ در گیلان به دنیا آمد. این هنرمند از بچگی به هنر نقاشی و درست کردن گردنبند و دستبند علاقه‌مند بود و این کارها را انجام می‌داد. حبیبی چند سالی معلم نقاشی کودکان بوده است. به همین خاطر در طراحی دستی دارد و می‌تواند ایده‌های خود را بر روی کاغذ پیاده کند. او در مصاحبه با مجله مد آنلاین گفته است: “هنر (نقاشی، خطاطی و موسیقی) در خانواده‌ی پدریم ریشه دارد و به لطف هستی دید هنری در من هم وجود دارد”.


تحصیلات هنری!

غزاله حبیبی در رشته‌ی بازیگری تیاتر فارغ التحصیل شده است. در دوران هنرستان در رشته گرافیک تحصیل کرده است. در همین دوران به یادگیری عکاسی، مجسمه‌سازی و انواع چاپ مشغول شد. آغاز فعالیت او در زمینه طراحی و ساخت جواهرات و زیورآلات در دوران دانشگاه بوده است. او کلاس‌های آموزش طراحی و ساخت جواهرات را در واحد فرهنگی دانشگاه تهران شروع کرد. سپس دوره‌های مقدماتی و پیشرفته‌ی جواهرسازی را در کارگاه “طلا فنون” گذراند. پس از آن وارد کار طراحی و ساخت زیورآلات شد.


راه اندازی برند برازا

خانم غزاله حبیبی زیورآلات خود را با برند “برازا” (Braza) از سال ۸۹ تا الان به بازار عرضه می‌کند. برازا یک صفت قدیمی فارسی به معنی برازنده است. خانم حبیبی – در مصاحبه با هنر آنلاین – می‌گوید: “جواهرات به شکل کلاسیکِ آن طرفداران زیادی دارد اما من در کارهایم به سمت ساده‌گرایی رفتم و خواستم سمت و سوی طراحی زیورآلات را تغییر دهم”.

مخاطبان این برند بیشتر از قشر متوسط و اهل هُنر و فرهنگ است. دست‌سازهای غزاله حبیبی معمولاً از طلا و نقره ساخته شده است. کارهای تلفیقی از مس و برنج هم در زیورآلات برازا وجود دارد. غزاله در مورد انتخاب سنگ‌ها می‌گوید: “آن‌ها را بر اساس رنگشان انتخاب می‌کنم. علاوه بر رنگ، قیمت سنگ‌ها هم مهم است. معمولاً از سنگ‌های نیمه قیمتی در زیورآلاتم استفاده می‌کنم”.

این هنرمند جوان کارهای خود را به مجسمه‌های کوچک تشبیه می‌کند و همان‌طور که از مجسمه عکس می‌گیرند از آن‌ها عکاسی می‌کند.


بُن مایه طرح‌های غزاله حبیبی

غزاله طرح‌های خود را از خورشید، ابر، آسمان، طبیعت و دیگر عناصر دنیای پیرامونمان الهام می‌گیرد. او با اشاره به گفته استادش در مورد اهمیت کپی نبودن کارها می‌گوید: “مهم‌ترین بخش در ساخت زیورآلات داشتن ایده و سبک شخصی است.” هر چند که در کارهای غزاله کپی هم وجود دارد. پشت هر کدام از طرح‌های برند برازا داستانی نهفته است. که کار را برای مخاطب جذاب‌تر می‌کند. بر اساس گفته‌هایش غزاله حبیبی قصد دارد مجموعه‌ای بسازد که پشت آن یک داستان در جریان است.
خود او درباره‌ آثارش می‌گوید “امضای کارهایم درخت، خانه، برداشت ساده من از طبیعت و مینا کاری است.” مینا کاری در برند برازا به صورت مینای سرد (بدون پخت در کوره) و تک رنگ به کار رفته است. هر چند که میناکاری‌های سنتی رنگارنگ هستند.


غزاله حبیبی در نمایشگاه‌‌ها و رویدادها

غزاله دست‌ساز‌ه‌های خود را در نمایشگاه “کودک درون”  در سال ۱۳۹۳به نمایش گذاشت. در حال حاضر کارگاه “جواهرات معاصر” با حضور خانم حبیبی در حال برگزاری است. این کارگاه در تاریخ ۲ دی ۱۳۹۷ در دانشگاه الزهرا تهران برگزار می‌شود.

این طراح جوان با دست‌سازهای خود زندگی می‌کند و از آن‌ها لذت می‌برد. طراحی زیورآلات با دنیای فانتزی ذهن غزاله همسو است. او دلیل موفقیتش را توجه به جزئیات می‌داند.


نوشته طراح برند برازا؛ غزاله حبیبی اولین بار در تیرتاج. پدیدار شد.