آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید

۱۳۹۸-۰۳-۱۱
آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید با جلسه چهاردهم از آموزش بیسیک فور اندروید در خدمت شما هستیم با آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در واقع برنامه ای در بیسیک فور اندروید می نویسید که کاربر روز هفته را وارد کند و نام روز هفته را ...
آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید

آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید

با جلسه چهاردهم از آموزش بیسیک فور اندروید در خدمت شما هستیم با آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید از وب سایت آموزش برنامه نویسی سورس باران. در واقع برنامه ای در بیسیک فور اندروید می نویسید که کاربر روز هفته را وارد کند و نام روز هفته را نشان دهد. با ما همراه باشید…

آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید

در این برنامه یک EditText داریم و دو تا دکمه که کاربر عدد رو در EditText وارد کنه و روی دکمه نمایش کلیک کنه و نام روز هفته نمایش داده بشه و یک دکمه هم داشته باشیم برای خروج از برنامه. فقط یک نکته جدید هست که اونم متنی هست که در TextBox قرار داره که وقتی مقداری رو وارد می کنیم اون متن مخفی میشه، برای اینکار EditText رو در محیط Designer انتخاب و از قسمت Properties در خاصیت Hint متن دلخواهتون رو بنویسید.

پس از وارد کردن سه کنترل که دوتا Button و یک EditText هست ، رویداد های کلیک Button رو اضافه کنید و EditText رو برنامه اضافه کنید (وقتی روی EditeText در پنجره Abstract Designer راست کلیک میکنید ، گزینه Generate رو انتخاب و Dim EditText1 as Text رو بزنید). به محیط کدنویسی بر میگردیم ، برای دکمه خروج کد زیر رو می نویسیم:

Sub Button2_Click
	ExitApplication()
End Sub

و برای دکمه نمایش کدهای زیر رو می نویسیم:

ub Button1_Click
	Dim num As Int
	num = EditText1.Text
	Select num
		Case 1
			Msgbox("شنبه","")
		Case 2
			Msgbox("یک شنبه","")
		Case 3
			Msgbox("دو شنبه","")
		Case 4
			Msgbox("سه شنبه","")
		Case 5
			Msgbox("چهار شنبه","")
		Case 6
			Msgbox("پنج شنبه","")
		Case 7
			Msgbox("جمعه","")
		Case Else
			Msgbox("هفته 7 روز داره :)","")
	End Select
End Sub
توضیحات سورس کد بالا

  • در خط ۲ یک متغیر Num از نوع عددی یا همون int تعریف کردیم.
  • در خط ۳ متغیر Num رو با EditTxt1.Text قرار دادیم ، یعنی هر مقداری که تو EditText وارد میشه رو میریزم تو متغیر Num.
  • از خط های ۴ تا ۱۸ با استفاده از دستور Case مقادیر رو بررسی می کنیم که اگر مقدارمون با فلان عدد برابر بود پیغام دلخواهمون رو به نمایش بده.
  • در خط ۱۹ گفتیم اگر مقادیر وارد شده با هیچ کدوم از case ها برابر نبود ، پیغام دلخواهی نمایش بده.

و در آخر تمام کدها به شرح زیر می باشد :

#Region  Project Attributes 
	#ApplicationLabel: Hafte
	#VersionCode: 1
	#VersionName: 1.0.0
	'SupportedOrientations possible values: unspecified, landscape or portrait.
	#SupportedOrientations: unspecified
	#CanInstallToExternalStorage: False
#End Region

#Region  Activity Attributes 
	#FullScreen: False
	#IncludeTitle: True
#End Region

Sub Process_Globals
	'These global variables will be declared once when the application starts.
	'These variables can be accessed from all modules.
<div style="clear:both; margin-top:0em; margin-bottom:1em;"><a href="https://beporsam.ir/blog/aide-learn-session-8/" target="_blank" class="u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b"><!-- INLINE RELATED POSTS 2/3 //--><style> .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#eaeaea; border:0!important; border-left:4px solid #34495E!important; box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -moz-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -o-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); -webkit-box-shadow: 0 1px 2px rgba(0, 0, 0, 0.17); text-decoration:none; } .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b:active, .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b .postTitle { color:#000000; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .u90d4ecbe35e65132ef475363f4486e9b:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; } </style><div style="padding-left:1em; padding-right:1em;"><span class="ctaText">حتما بخوانید:</span>  <span class="postTitle">آموزش نرم افزار AIDE - قسمت هشتم(WebView)</span></div></a></div>
End Sub

Sub Globals
	Private EditText1 As EditText
End Sub

Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
	Activity.LoadLayout("Lmain")
End Sub



Sub Button2_Click
	ExitApplication()
End Sub

Sub Button1_Click
	Dim num As Int
	num = EditText1.Text
	Select num
		Case 1
			Msgbox("شنبه","")
		Case 2
			Msgbox("یک شنبه","")
		Case 3
			Msgbox("دو شنبه","")
		Case 4
			Msgbox("سه شنبه","")
		Case 5
			Msgbox("چهار شنبه","")
		Case 6
			Msgbox("پنج شنبه","")
		Case 7
			Msgbox("جمعه","")
		Case Else
			Msgbox("هفته 7 روز داره :)","")
	End Select
End Sub
امیدواریم که این مطلب مورد توجه دوستان قرار گرفته باشد…

مشاهده لیست جلسات قبل آموزش بیسیک فور اندروید

  1. آموزش بیسیک فور اندروید – دانلود تمامی ابزارهای مورد نیاز برنامه نویسی B4A
  2. آموزش بیسیک فور اندروید – آموزش گام به گام نصب و راه اندازی JDK
  3. آموزش کامل نصب Android SDK
  4. آموزش کامل نصب بیسیک فور اندروید+دانلود نرم افزار Basic4Android
  5. آموزش نصب و کار با شبیه ساز اندروید NOX
  6. آموزش کامل اجرا مستقیم برنامه روی گوشی با B4A Bridge
  7. آموزش بیسیک فور اندروید – معرفی Activity و Layout + تغییر تم محیط بیسیک فور اندروید
  8. آموزش و کاربرد دستور Try و Catch در بیسیک فور اندروید
  9. آموزش حذف انیمیشن پیشفرض لایوت ها در بیسیک فور اندروید
  10. آموزش استفاده از اینتنت های کافه بازار در بیسیک فور اندروید
  11. آموزش کار با فونت ها در بیسیک فور اندروید
  12. آموزش کار با پروگرس بار و سفارشی سازی آن در بیسیک فور اندروید
  13. آموزش ساخت آرایه ای از ویوها در بیسیک فور اندروید

The post آموزش ساخت برنامه روزهای هفته در بیسیک فور اندروید appeared first on آموزش برنامه نویسی.